EasyHome - Portal
 
EasyHome - Portal
EasyHome - Portal
Odborníci radí
Navštivte naši novou poradnu zaměřenou na bydlení

O bydlení  / Design & architektura / Veletrh Ambiente a…

Veletrh Ambiente a nové trendy v designu

Veletrh Ambiente a nové trendy v designu
10.03.2007

Ve čtvrtek 13. února 2007 byl ve Frankfurtu zakončen veletrh AMBIENTE, největší veletrh spotřebního zboží a designu na světě. Za pět dní veletrh navštívilo více než 150 000 návštěvníků (což je o 2% více než v předcházejícím roce) ze 128 zemí.

„Atmosféra celého veletrhu byla velmi akční. Obchodníci přijížděli do Frankfurtu za obchodem s obrovským nadšením,“ řekl Dr. Michael Peters, člen představenstva Mense Frankfurt GmbH poslední den veletrhu Ambiente.

Fakta o Ambiente 2007

4 604 vystavovatelů z 85 zemí vystavovalo své výrobky a trendy ve třech segmentech:
  • stolování a kuchyně
  • dům, domov a nábytek
  • dárky
Pozitivní atmosféra ve výstavních halách byla umocňovaná všudypřítomným optimistickým zhodnocením ekonomické situace jak mezi vystavovateli, tak návštěvníky. „Toto Ambiente pro nás bylo nejvíce uspokojující za posledních několik let. A to se týká jak veletrhů v Německu, tak v zahraničí. Pro nás to bylo skvělé zahájení nové obchodní sezóny,“ řekl Jens-Heinrich Beckmann, generální ředitel Mezinárodní asociace pro příbory a zboží do domácnosti (Industrieverband Schneid- und Haushaltwaren e.V – IVSH) a oficiální zástupce Evropské lifestylové asociace (Europäischer Verband Lifestyle e.V. - EVL).

Letošní Ambiente zaznamenalo nárůst návštěvnosti z Německa i ze zahraničí, obzvláště z Itálie (až 17%), Francie (až 17%), Velké Británie (až 13%) a Ruska (téměř 50%). Celkem asi 42% návštěvníků přijelo na Ambiente ze zahraničí. Celkové shrnutí vyznívá pozitivně: 95% návštěvníků uvedlo, že byli spokojeni nebo velmi spokojeni s průběhem veletrhu, a celkově hodnotí veletrh jako úspěšný - byli zde zastoupeni všichni hlavní dodavatelé a lídři na trhu.

Velkým zdrojem inspirace pro celosvětový obchod bylo udělování nejdůležitějších ocenění za design – kromě Design Award of Federal Republic of Germany a DesignPlus Award byla letos poprvé představena cena Silver Triennial a také Výrobek roku v soutěži plastových výrobků.

“Ambiente goes City” – obchod ve Frankfurtu určuje trendy

Stejně jako v loňském roce společnost Messe Frankfurt v roce 2007 již podruhé spolupracuje se City Forum ProFrankfurt, a to pod hlavičkou „Frankfurt goes City“, a souběžně s největším trhem spotřebního zboží na světě – 40 frankfurtských obchodů vystavuje špičkové produkty z Ambiente.
Kampaň „Ambiente goes City“ podněcuje zájem zákazníků o tyto nové výrobky, ale také nabízí obchodu ve Frankfurtu příležitost vybudovat si pozici absolutního propagátora nových trendů,“ uvádí Peters.

Trendy ve stolování – všechno tak zelené…

Zelená – trendová barva léta je k vidění v široké škále odstínů napříč materiály a segm enty, od prostřených stolů, přes domácí doplňky až po kuchyň. Odstíny růžové tvoří doplňkovou barvu léta. Dalšími trendy napříč všemi segmenty jsou dekorace inspirované přírodou a přírodní materiály. Wellness se st ává velmi důležitou součástí soukromé sféry a projevuje se v široké škále produktů od vůní do domácnosti až po kuchyňské vybavení.

Living trendy – vysoká kvalita, příroda a snadná údržba

V zařizovacích předmětech jsou jasné trendy směrem ke kvalitě spíše než kvantitě. Poptávka je po vysoce kvalitních materiálech, dobrém provedení a nadčasovém designu. Oproti předcházejícím etnickým trendům získávají různé kulturní vlivy nový význam, a to v kombinaci s Evropskou tradicí. Přírodní materiály jsou stále ve velké oblibě, ale musí být snadno omyvatelné.

Pokud jde o barvy, tento rok se zaměřuje na bílou, která může být kombinována s černými grafickými vzory. Podle výrobců bude tento rok stále zářit sytá zelená a červená smíšená se žlutou. Nicméně odborníci tvrdí, že toto období pomine na podzim. Pak vystoupí do popředí modrá a tyrkysová.

Dárkové trendy – oslnivý spíše než obyčejný

Požadovány jsou oslnivé nápady pro dobře známé výrobky: například místo tradiční tapety originální opláštění, nalepovací vzkazy na zrcadlo jako „Toto je můj den“, reproduktory s vlastní fotografií nebo razící známky, které zanechávají osobní poznámky na vázách, kartách nebo dalších produktech. Klasická elegance opět nabývá na důležitosti, a to v segmentech klenotnictví i dekorací. Čisté tvary a jednoduché linie jsou znamením nového minimalismu. Bílá kombinaci s pastelovými a hnědými tóny poskytuje lehkost a svěžest. Jsou silné tendence k tématům pokeru, bingu apod.



Autor:
Redakce Easyhome, Foto: Messe Frankfurt Exhibition GmbH

Další článek v rubrice - Stelton 21st získal prestižní cenu za design

reklama


Prezentace Hansgrohe
 
Nejčastěji vyhledávaná témata o bydlení    

kuchyně, kuchyňské linky, kuchyně-katalog, kuchyně na míru, kuchyně fotogalerie
koupelny, koupelnový nábytek, koupelny fotogalerie
vytápění, klimatizace, klimatizace do bytu, topení
osvětlení, osvětlení a svítidla
podlahy, podlahové topení
architekti, architektura

 
reklama
Inteligentní bydlení je hra - internetová soutěž pořádaná ve spolupráci s týdeníky CZECH BUSINESS WEEKLY, PROFIT a internetovým magazínem E-Architekt.
EasyHome - Portal
reklama
reklama
EasyHome - Portal Reklamní baner - text max. 90 úhozů